יום שלישי, 10 ביוני 2008

שינויים בקבלת ויזה לאנגליה

בשנים האחרונות זרם הפניות לקבלת ויזה לאי הבריטי הולך וגובר. זהו נתון לא מפתיע, היות וכניסה לבריטניה (מדינות אנגליה, אירלנד, סקוטלנד, ווילס) הפכה לעניין מבוקש מהמעלה הראשונה. לא רק שמיליוני תיירים מכל העולם פוקדים את האי לאורך כל השנה ונהנים משפע של אטרקציות תיירותיות, נופים מרהיבים ומגוון פעילויות של תרבות ונופש, אלא גם רבים מוצאים בו מקור משגשג ללימודים, תעסוקה, קניית נדל"ן וניהול עסקים. הכלכלה בבריטניה נמצאת בשיא השגשוג והרבה רוצים לקחת חלק בה.

אולם, בעקבות הגידול בדרישה לאשרות כניסה, נאלצו רשויות ההגירה של בריטניה להתמודד עם המציאות החדשה, ומתוך הצורך לייעל את התהליך, תוך הקפדה על כללי הכניסה, התנאים לקבלת ויזה שונו והוקשחו בעת האחרונה.

בדצמבר 2007 הכריזה הממלכה המאוחדת כי בכוונתה לבצע שינויים במדיניות קבלת האשרה באי שלא לצרכי תיירות. השינויים, שנכנסו לתוקף ב- 27 במרץ 2008, חלים על כל ישראלי שאין ברשותו אשרת כניסה בתוקף לבריטניה או דרכון אירופאי.

השינויים האחרונים מסרבלים מעט את התהליך ומקשיחים את מתן האישור, אולם מצד שני הם גם מבטיחים כי אופן קבלת הויזה יהיה ניטראלי ומסודר יותר מתמיד. כיום, התנאים בהם צריך לעמוד הם ברורים מבעבר ומבטיחים כי כל מי שזכאי, יקבל לבסוף את הויזה המיוחלת, שתבטיח לו חיים רגועים ומהנים באי הבריטי.

פירוט השינויים בקבלת ויזה לבריטניה

השינויים שנכנסו לתוקף מפורטים להלן:


1. אופן מילוי בקשת אשרת הויזה
בעבר, כל מי שהיה חפץ בויזה לאי הבריטי, נדרש למלא את הבקשה בדפי מסמך רגילים ולהגיש אותם באופן ישיר לקונסוליה. היום תהליך מילוי הבקשה מתבצע רק באופן מקוון דרך האינטרנט.
לאחר שמסיימים למלא את הבקשה, יש לקבוע תור דרך האתר על בסיס מקום פנוי, כאשר זמני ההמתנה קצרים מאוד ( בדרך כלל, מהיום למחר ).


2. תהליך הנפקת הויזה
עקב ריבוי הפניות לבקשת אשרות מכל רחבי העולם ומתוך הצורך לייעל את התהליך, הוחלט על ידי ממשלת בריטניה כי הנפקת הויזה תמוקד למספר מרכזים אזוריים בעולם. על כן, אישור קבלת אשרות לאזרחי ישראל יועבר למרכז האזורי באיסטנבול, טורקיה. בקשות שמולאו באינטרנט, יועברו למחלקת האשרות אצל הקונסול הכללי באיסטנבול ויטופלו על ידי צוות הקונסוליה במקום.


3. זמן המתנה לקבלת אשרה
זמן ההמתנה הוא אומנם ארוך יותר מבעבר, אולם גם כיום הוא לא עולה על 15 ימי עבודה. ברוב המקרים התהליך אף מתקצר לחמישה ימים בלבד.


4. ראיונות
בעקבות השינוי במדיניות, ישראלים המעוניינים לקבל אשרת כניסה לאי הבריטי, אינם נדרשים לעבור ראיון וההחלטה של הקונסוליה מתבססת על סמך המסמכים והתשובות שממולאות בטופס הבקשה. מי שאינו ממלא את הטפסים באופן נכון ומדויק, סביר להניח כי לא יקבל את האשרה.

עם זאת, במקרים חריגים המרכז האיזורי באינסטנבול או עומן יכול ליצור קשר עם מבקש האשרה לשם מתן הבהרות או לתיאום ריאיון אישי בקונסוליה עצמה. לאחר ריאיון זה, יוחלט על קבלה או סירוב האשרה.

5. בדיקות ביומטריות

החל מסוף חודש ינואר 2008 הונהגה בדיקת טביעות אצבע ביומטרית לכל המבקשים ויזת כניסה לבריטניה. בדיקה זו כוללת טביעת אצבע וצילום של מבקש האשרה בקונסוליה הבריטית , שנדרשים לאימות בטרמינל לפני הכניסה לבריטניה.

אין תגובות: