יום רביעי, 17 בדצמבר 2008

לימודי עיצוב אופנה בחו"ל

עולם האופנה הוא תחרותי מאוד היום. לא די לרכוש ידע בסיסי בעיצוב קולקציות ובהכרה של בדים שונים, לימודי אופנה מעמיקים מצריכים הבנה מעמיקה של התחום, של היסטוריה שלו ושל המגמות השולטות בו. לימודי האופנה בארץ פעמים רבות אינם מספקים כראוי את הסחורה, שכן תחומי הלימוד בארץ צרים ביחס לאילו הזמינים בבירות האופנה הגדולות בעולם. אם ברצונכם לבנות לכם עתיד מבטיח בתחומי האופנה, טוב תעשו אם תרשמו לתחום לימודי אופנה בחו"ל. היום אפשר ללמוד עיצוב בתחומים שונים בצורה מעמיקה, חקרנית ויצרנית בחו"ל: לימודי עיצוב אופנה באנגליה, לימודי עיצוב פנים באנגליה, לימודי עיצוב גרפי באנגליה ואילו רק חלק מהאפשרויות. תמיד עדיף ללמוד בבית ספר מוכר ובעל שם, לדוגמה לימודי עיצוב בחו"ל במרנגוני; זהו בית ספר לאופנה המציע להשתלם בלימודי האופנה בבירות העולם הגדולות וברמה בינלאומית. בשוק כל-כך תחרותי צריכים מעצבי האופנה של הדור הבא להיות בעלי יכולת עיצוב ופרשנות בסגנון עדכני תוך פנייה מתמדת להיסטוריה, לתרבות ולתנודות העוברות על החברה האנושית.

יצירתיותו של מעצב, כל מעצב ובעיקר מעצב אופנה צריכה להיות ערה ורגישה למציאות החולפת מולו, לתנודות השוק, לאופי הייצור, לחלומותיהם של הצרכנים הפוטנציאלים ולתחזיות העתיד. עיצוב אופנה תמיד כדאי ללמוד במדינה הנמצאת בחזית העשייה בתחום, למשל בבירת אנגליה, לונדון. בלונדון אפשר להשתלם בצורה מעמיקה במקצועות העיצוב ולצאת אל שוק העבודה כאתם מצוידים בידע יסודי ומעמיק. בלונדון תוכלו להיפגש ממש פנים מול פנים עם חלק מהמעצבים הגדולים של התקופה ובה גם תוכלו ליהנות מהטעם הבינלאומי ומהניחוח האקסקלוסיבי של אופנה ברמה שלא הכרתם. לונדון היא שוק רוחש ושוקק חיים של סטייליסטים מקצועיים, של מעצבי אופנה, של מעצבי פנים, מומחים בשיווק, עורכי מגזינים מהמוכרים בעולם ואומנים ידועי שם. חלק ממסלולי העיצוב בעיר האנגלית הגדולה הם: לימודי עיצוב אופנה באנגליה, לימודי עיצוב פנים באנגליה וגם לימודי עיצוב גרפי באנגליה.

ישנם היום בתי ספר רבים ללימוד עיצוב הפזורים על כל הגלובוס ובעיקר בבירות המערב. אחד מבתי הספר הידועים והמקצועיים הוא מרנגוני. מטרתם של לימודי עיצוב בחו"ל במרנגוני היא לשלב בין תיאוריה ובין פרקטיקה. ללמוד כיצד בנויה קולקציה, כיצד לעצב בגד חדש, לחשוב בצורה פורצת דרך על רעיון גלובלי, להעמיק במחקר היצירתי והשיווקי כאחד תוך בחינה מתמדת של הסגנונות השולטים כבר בשוק. במהלך הלימודים בבית ספר לאופנה בחו"ל ילמדו הסטודנטים עיצוב קולקציות, ניהול מחקר, חשיבה יצירתית וגם שיווק. תוכנית הלימודים תכלול קורסים העוסקים באיור בסיסי בדגש על פיתוח יצירתיות אישית תוך התאמתה למתרחש בשוק. ההכשרה בתדמיתנות תאפשר לבוגרי בית-הספר להתמקצע בהיבטים השונים של תהליכי היצור והתאמתם לתהליכי העיצוב.

לימודי עיצוב אופנה בחו"ל כולל לימודי עיצוב בחו"ל במרנגוני דוגלים בשיטה רב תחומית, הכוללת שילוב של ענפיי עיצוב רבים, החל מעיצוב קולקציות, דרך תדמיתנות וההיסטוריה של האופנה וגם האומנות וכלה בהכרת הטכנולוגיות החדשות בתחום האופנה. הבוגרים של מרגוני הם המעצבים של עולם המחר.

תגובה 1:

לימודי איפור אמר/ה...

אחלה פוסט. לאחרונה התחלתי לשקול באמת לימודי אופנה בחו"ל אבל אני בלבטים מאוד, קשה לי לעזוה את הארץ אבל אני יודעת שבחו"ל אני אקבל את הטופ של הטופ... המתלבטת